Program Jom STPM

Selasa, 13 April 2016, Program Jom STPM (Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia) telah diadakan di SMK Kampung Baru khususnya kepads pelajar 5 Progresif. Program ini diadakan untuk memberi galakkan kepad tingkatan 5 untuk melanjutkan pelajaran dan pada  yang sama memberitahu kebaikan STPM.


Antara kebaikan STPM adalah yuran yang murah, yuran pengajian bagi Tingkatan 6 adalah jauh lebih murah berbanding yuran pengajian melalui laluan lain. Ini membuatkan STPM adalah pilihan yang terbaik untuk pelajar yang kurang berkemampuan.


Pelajar Yang Terlibat Mengambil Kehadiran

Satu lagi kebaikan yang dinyatakan dalam program tersebut adalah nisbah murid per guru bagu pelajar Tingkatan 6 adalah jauh lebih kecil berbanding persekolahan biasa. Ini bermaksuud, pelajar boleh mengambil peluang ini untuk mendapat tunjuk ajar yang lebih sempurna daripada para guru.

Pelajar Lelaki Yang Terlibat

Dengan itu, ramai yang mengatakan bahawa Tingkatan 6 ini adalah untuk pelajar yang kurang pandai. Tapi pernyataan itu tidak benar kerana bagi saya, Tingkatan 6 adalah satu lagi haluan yang lebih kurang sama seperti haluan lain tetapi lebih dikhususkan kepada pelajar yang kurang berkemampuan yang pada waktu yang sama, memberi kelebihan kepada pelajar.


Semoga semua pelajar yang terlibat berjaya di dalam kerjaya masing-masing. - Admin 2





Comments

Popular posts from this blog

Program Menggilap Permata

ROAD RELAY 2016

Gotong Royong Perdana