Majlis Pelancaran Program Nilam, PetraTV & FrogVLE

AHAD 25 FEBRUARI 2018,


Majlis Pelancaran Program NILAM, PetraTV Dan FrogVLE



Ahad 25 Februari telah diadakan Majlis Pelancaran Program NILAM, PetraTV & FrogVLE bersama dengan perhimpunan rasmi.Tujuan majlis ini diadakan adalah untuk menerangkan kepada semua pelajar tentang kegunaan setiap program yang telah dibangunkan oleh Pihak Kementerian Pendidikan Malaysia. Majlis ini telah bermula dari pukul 7:45 pagi dan tamat pada pukul 9:10 pagi.


                                       VIDEO TOKOH NILAM NEGERI SELANGOR


Selain itu, majlis tersebut telah diadakan dalam Auditorium Petra yang begitu selesa dan indah untuk semua pelajar dan guru. Untuk memeriahkan lagi keadaan majlis tersebut, pihak sekolah telah menjemput Pegawai Pusat Kegiatan Guru Kemasik
(Encik Wan Roslan Bin Wan Zaki) untuk melancarkan majlis yang amat gemuruh ini.

                                      PENYAMPAIAN UCAPAN DARIPADA PENGETUA


Dalam ucapan beliau, beliau telah menegaskan beberapa kekurangan yang masih perlu ditingkatkan oleh warga sekolah seperti bilangan bacaan buku yang harus dicatat oleh para pelajar, peratusan kegunaan FrogVLE dan lain-lain lagi. Beliau juga berharap agar nama sekolah juga dapat menjadi gemilang dan terkenal pada peringkat yang lebih tinggi.


Seterusnya, terdapat juga sesi penyampaian
Anugerah kepada peratusan kegunaan FrogVLE yang tertinggi kepada pelajar dan guru
Anugerah NILAM dan
Penyampaian Watikah kepada semua ahli PetraTV.


Saya berharap agar semua pelajar telah mempelajari sesuatu daripada majlis ini. Di samping itu, pelajar juga harus memberi sumbangan kepada sekolah dengan menyertai program seperti ini agar dapat membantu mengharumkan nama sekolah dengan mencapai kemenangan dan kejayaan pada peringkat yang lebih tinggi. Akhir kata, berusaha adalah tangga untuk mencapai kejayaan.
Semoga SMKRP terus maju!!!


                    GAMBAR GURU-GURU BERSAMA PEGAWAI PUSAT KEGIATAN GURU


-Enoch Tan Jeng Sen 












 

Comments

Popular posts from this blog

Program Menggilap Permata

ROAD RELAY 2016

Gotong Royong Perdana